: Sangat Zalim :

Tuesday, August 10, 2010 7:17 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Ya Allah~
Sejak kebelakangan ni makin menjadi² kes pembuangan bayi.
Sangat sedih melihat dari hari ke sehari ada saje berita pasal ni..
Lagi banyak berita yang keluar, lagi bertimbun kes ni keluar..
Apelah salahnya baby ni di perlakukan sedemikian rupa..
Memang zalim sezalim umat manusia yg berpelakuan seperti ini..
Memang manusia bertopengkan syaitan~


Itu yang di laporkan,
yang dijumpai..
yang tersembunyi?
yang terlepas begitu saje?
Tak mustahil banyak jugak kan?
Sampai hilang sifat belas kasihan, rasa simpati
nk buang / bunuh anak sendiri?

Tergamaknya...
Me sedih tgok baby² yang ditimpa nasib sebegini rupa..
Mereka tak diminta dilahirkan di dunia ini..
Mereka juga tidak sanggup utk diperlakukan sebegitu..

maaf cakap la, (hope di jauhkan)
biasanya yg terlibat dlm kes ni adalah golongan yg belum bernikah..
aisehh..mase korang bt tu tak ingat? have fun je fikir..
da terlanjur? buang jela jalan penyelesaian bagi mereka..

Macam² kempen da bt, macam dipandang sepi jek.

Kami Prihatin - Gerakan kempen cegah pembuangan bayi

Renungkan lah~
Tak tersentuh hati ke mase nk buang or bunuh baby tuh?
Hukumlah org yg sepatutnya bertanggungjawab itu dgn setimpalnya hukuman
kerana dia mensia² / gagal dgn amanah Allah tu..
Walaupun terlepas di dunia, Allah ada habuan utknya di Akhirat~
INGAT DOSA..

Reactions: 

: Salam Ramadhan :

3:20 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Insyaallah..
Kalau panjang umur,
malam ni da start Solat Terawih,
subuh esok kita akan bangun sahur dan mula berpuasa..
Selamat menjalani ibadah puasa semua..
Semoga kita peroleh keberkatan di bulan Ramadhan yang mulia ini

"padanya dibuka seluasnya pintu syurga,
ditutup serapatnya pintu neraka dan diikat para syaitan sepanjang bulan ini"

dengan penuh keikhlasan & rendah diri, saya memohon ampun dan maaf andainya ada
kesilapan yang sengaja atau tidak disengajakan..sesungguhnya yg baik itu datang dari Allah dan yg buruk itu datangnya da kelemahan diri saya sendiri.
Salam Ramadhan Al-Mubarak~


Reactions: