Thursday, October 25, 2007 12:42 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n




:: fuhhhh...h0nestly, xau nk type pe.. bru t0day ade cket time nk jenguk²
bl0g yg da lame x di update kn nih..
name je keje kat cc..tp mls n tg0k m0od jgk nk on9..if dtg hangin rajin, byk
le p0st mende yg di rasekn mnarik..if dtg lazynye tuh..mende ade dpan mate pn
xmau bt..t0day da 13 syawal da..jup je da nk abeh bln syawal ek.uikss sadnye thun ni..
wet raye dpt Rm 15 je?? jeles plak tu ngan nana..die dpt c0llect rm 1++ lg tuh..jeles²
mcmni apela naseb..huk..huk..
di bln yg mulia,penuh kberkatan,d ksmpatan ini yatie memohon ampun maaf zhir n btin ats
sgala ksilapan n kekasaran, samada scara sngaja ataupn x sngaja..ane la tau..ade insan² yg
pnh trasa n merasa tsinggung, marah or pape lg yg mnyakitkn hati msing²
yatie dgn seikhlas hti menyusun spuluh jari meminta kemaafan ::

Reactions: 

Thursday, September 06, 2007 1:06 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: Tiada Yang Kekal Melainkan Allah :.

Kecantikkan paras wajahmu
Akan hilang bila sampai waktu
Dari itu jangan rasa bangga
Itu semua tak tahan lama
Melainkan Allah

Hari ini hidupmu senang
Kawan saudara keliling pinggang
Bila kau susah diri terlantar
Tiada siapa untuk kau mengadu
Melainkan Allah

Ingatlah semua insan insani
Kita makhluk ciptaan Illahi
Harus selalu menginsaf diri
Sebelum tiba saat ajali

Apa juga yang kau miliki
Wang yang banyak harta melimpah
Tak mungkin dapat kau bawa mati
Tiada yang kekal didunia ini
Melainkan Allah

.: JANGAN BANGGA DIRI :.

Reactions: 

12:14 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: Imran Ajmain - Seribu Tahun :.


Relaku menunggumu
Seribu Tahun lama lagi
Tapi benarkah itu
Aku kan selama ini
Biar berputar, ke utara ke selatan ku tak putus harapan
Sentiasa setia.

Relaku mengejarmu
Seribu batu jauh lagi
Tapi benarkah kaki akan tahan sepanjang jalan.
Biar berbisu, burung bersiulan,tenangilah gelombang lautan
Ku masih setia

Adakah engkau yakin, ini cinta
Adakah kau pasti, ini untuk selama-lamanya

Jangan putus harapan, sentiasa setia......

Reactions: 

12:09 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: Dafi : Bila Terasa Rindu :.

Apa agaknya khabarmu di sana?
Di sini ku sedang dibelenggu rindu
Beginikah rasa seksa perpisahan
Sungguh anehnya hidup berasingan

Hati terasa bagai tertinggal di situ
Meskipun tubuh dah jauh beribu batu
Sesaat seperti tahun lamanya
Semasa kau tiada
Apa yang terdaya…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Jauh sekali hidup di sini berbeza
Beribu kali lagi ku selesa di sana
Tak sabar menantikan detik kepulangan
Namun hingga itu
Apa yang termampu…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Terlintas di fikiran untuk meminggirkan saja
Semua pencarian di sini
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan
Bekalan andainya hari sukar mencabar

Reactions: 

12:05 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: Suara Cinta :.

Dahulu cinta kita berbunga
Sayang sepenuh nyawa
Di dalam hatiku merindu
Sayang kau tak tahu

Dahulu kita berjanji setia
Tidak akan berpisah
Katamu hanyalah diriku
Buat selamanya

Sehingga kini ku masih sayang
Tapi mengapa kau hilang di mata
Sehingga kini ku masih cinta
Apa pun terjadi tetap setia

Oh kekasih
Dengarkanlah suara cinta dari hatiku
Oh kekasih berpeganglah pada janji
Ya Tuhanku berikanlah petunjukmu pada kekasihku
Moga takdir melindungi cinta kita sepanjang masa

Alangkah bahagia kurasa
Setelah kau insafi
Janganlah engkau mungkiri
Menghiris hatiku

Reactions: 

Friday, August 31, 2007 4:58 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: 31 Ogos - Merdeka !!!! :.


Tanggal tiga puluh satu
Bulan lapan lima puluh tujuh
Merdeka, Merdeka, Tetaplah Merdeka
Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal tiga puluh satu
Bulan lapan lima puluh tujuh
Hari yang mulia, Hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang Merdeka

Mari kita seluruh warganegara
Ramai-ramai menyambut hari Merdeka, MERDEKA!!
Tiga satu bulan lapan, Lima puluh tujuh
Hari mulia negaraku Merdeka

(2x)

Merdeka, Merdeka, Merdeka,MERDEKA!


.: SELAMAT HARI KEBANGSAAN UTK MALAYSIA KE -50 :.
.: MALAYSIAKU GEMILANG :.
.: AKU BANGGA MENJADI ANAK MALAYSIA :.

Reactions: 

Monday, August 20, 2007 5:17 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n

.: semalam, hari ini & mengapa :.


Semalam kita berkenalan
Menyulam kata mendalami perasaan..
Aku gembira, aku bahagia…
Hadirmu tepat di saat ku memerlukan…
Belaian mesramu masihku terasa…
Membawa kita jauh dalam khayalan…
Kau dan aku bagai satu tak mahu dipisahkan..
Sungguh indah waktu itu..

Hari ini kau tiada…
Tinggalkan aku sendiri..
Aku terkejut…
Aku keliru…
Aku bingung…
Aku berdukacita..
Pergimu secara tiba-tiba
Aku tak menyangka…
Kau berduka lara…dengan keputusanmu sendiri..
Katamu aku kau sayangi..
Katamu aku yg terbaik…
Aku terharu..
Aku menahan pilu…
Aku tak tahan mendengar tangismu
Dan bersatu dengan tangisku…
Benarkah apa yg ku dengar…
Kau tak mahu aku merana…
Hidup denganmu yang bakal sengsara.

Mengapa??
Mengapa ini terjadi
Di saat kita saling memerlukan..
Aku sayang dan cintakan Mu…
Aku tak peduli itu..
Ajal dan maut itu di tangan tuhan..
Dan aku redha..
Tapi kau… kau tak mahu..
Katamu kau tak sanggup.
Kau pinta ku mencari penggantimu..
Mengalir air mataku..

Reactions: 

4:46 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: PerEmpuan vs MuslimAh :.





: Perempuan :

Apabila teruna memerhatikan dikau,
Kau membalas renungan matanya

Pabila teruna mendekati selangkah,

Kau datang berpuluh langkah
Pabila teruna memujuk rayu,

Kau lemah dalam
pangkuannya
Pabila teruna memberi harapan,

Kau hanyut dalam angan langkah



: Muslimah :

Pabila teruna memandang dikau,
Kau tunduk mengelak panah syaitan

Pabila teruna mendekati selangkah,

Kau berundur beribu langkah

Pabila teruna memujuk rayu,
Kau anggap itulah kalimah iblis syaitan

Pabila teruna menutur harapan indah,
Kau yakin janji-Nya lebih bahagia disana

Kerana kau mengerti dan menyedari

Akan erti maruah peribadi sejati

Yang diselaputi iman yang hakiki

Yang tidak semudah itu...

Reactions: 

Wednesday, August 08, 2007 3:23 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n

.: First Ever Global Election :.

the New 7 Wonders of the World

The Taj Mahal, India


The Roman Colosseum, Italy


Chichén Itzá, Mexico

Machu Picchu, Peru

Christ Redeemer, Brazil

Petra, Jordan

The Great Wall, China

Some interesting facts to end this entry with

"7 Wonders were chosen because the original list of Ancient Wonders, drawn up more than 2,000 years ago, contained 7 and because 7 has been shown time and time again to be the number of things that the average person can remember. "

"The Pyramids of Giza also were honored by the New7Wonders project as the only remaining of the 7 Ancient Wonders of the World."
(Source: http://www.new7wonders.com)

Thanks for reading!

Reactions: 

Tuesday, July 31, 2007 3:21 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n


.: me wif sam :.

huhu slalunye aku sam b0wak kat ms ngan fs jerk..
bile jmpe p0n just kbetulan kat psr mlm or tepi² jln..
tp ari tuh..21 july sam blik kg..
die stay kl n0w ni, c0z keje kat sne..
die smpai msjd tanh dlm k0l 11 lebih k0t..
huhu smpat lg tuh p0se kat depan cc Rabbitnet
then kte0rg b0wak² jup kat Balqis smbil mnum²
aku n nana just mnum je..c0z nnt nk pi umah sis safa..
tu yg x mkn tuh..
sam plak mkn nsi paprik ;P
n sam yg blnje..

j0m tg0k pict aku n sam..



pict ni yg edit,huhu.
aku le SB tuh..
atas permintaan sam, aku edit le pict kami tuh..
cun x?
aku rse ni le hsil kerja yg t'baik pnh aku hsilkn scara pribadi..
x tau le plak org lain nilai camne..
hehe ^_^




Reactions: 

2:49 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: picture wedding sis Safariza ♥ Redwan :.



huhh..lame t0l x update bl0g aku nih..
bz le..ni pn ade le cket mse tuk update n upl0ad pic time pi wedding sis safa 21 july ari tuh,
hurmm ujan² pn smpai gak akhirnya kat umah die..
aku pergi ngan sis ayu..tu pun da kire late gak kite0rg prgi..
halangan die c0z ari ujan..mulenye plan nk pi k0l 12 tnghari..

tp x jd c0z sis ayu aritu keje, then tggu die smpai mt hmpir k0l 2..
then aku n nana pn ttp le cc jup..
aku, nana n sis ayu snggah jap kat umah aku, c0z sis ayu nk blut hdiah tuk pantin tuh..

lekl0k je smpai umah, ujan plak mkin lbat..
hurmm =( tggu le lg, hmpir k0l 3 lbh gak bru kite0rg gerak..
sebaik time smpai tu, nsi myk ade lg..
x leh nk ckp la..perut da mmg lap0 bangat time tuh..
nk mkn nsi myk punye psl..
smpai x mkn mende lain lg pg tuh..

leh plak sedond0n c0lor bju aku ngan songket die ^_^ huhu
sis safa n husbnd die pkai s0ngket c0lor purple..

x tau le pe nk tlis lg..
j0m tg0k plak pict aku g wedding umah sis safa *_*






finally, h0pe sis safa n husbnd die bhagia sntiasa ke akhir hayat..
d kurniakan zuriat yg s0leh dan s0lehah..


Reactions: 

Monday, July 16, 2007 5:00 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: finally sis safa want t0 get married :.



ari ape ntah aku blik jerk dari cc, aku akn tg0k peti surat bef0re msuk umah..
then, tnmpk plak skeping card wedding ni..c0lour purple (my fav. c0lour)
belek pnye belek, aku da tau da sape pengirimnye..
upenye kak safa..sy0k gile dpt tau yg die nk kawen ^_^

t'ingt plak time dulu² aku, sis safa n sis ayu
pernah same² jadi gstt ( guru sndaran tdk terlatih ) kat
sek. keb. othman shawal, kusuba, melaka..
time tuh aku geng ngan die0rg le, n tmsuk gak ngan
5 org guru pratikum yg ngah menjalani praktikal kat ctu..
sis midah & sis fizah ( pen. khas )
sis siti, sis wani n sis fizah ( pra- sek )

da lame x dgr cite sis² yg pratikum tu sume..
after ph0ne aku lost, sumenye jd lost c0ntact ;(
s0 sad ;C
but last week ade jmpe ngan sis wani kat kepsi..
w0w..upenye die kwn ngan org cni gak..
n da pregnant p0n..
pasni turn sis safa plak..
huhuhu..

w0key la..
if bksmpatan g umah sis safa this week, ( 21 july 07 )
me akn share ph0to² wif her

Reactions: 

Saturday, July 14, 2007 4:22 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.:Menyintai tidak semestinya memiliki:.


Janganlah kau angkuh melaungkan...
Si dia kepunyaanmu...
Atau kau kepunyaan si dia ...
Kerana hakikatnya...
Kita tidak pernah memiliki sesiapa...
Walau sekeping hati seorang insan...
Tidakkah kau sedar...
Hukum alam menyatakan...
Menyintai tidak semestinya memiliki?...

Manusia pandai berpura...
Berlakon di pentas dunia...
Dan bertopeng menutup rahsia..
Tetapi hati...
Tidak pernah berdusta pada empunya...
Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...

Tidakkah kau sedar...
Mungkin si dia melafazkan...
Ungkapan cinta padamu...
Tetapi hati dan perasaannya...
Tidak pernah berniat begitu...
Dia hanya berselindung...
Di sebalik sejuta alasan...

Dan kau...
Begitu jujur dan setia menyintainya..
Sehingga terlupa..
Hukum alam menyatakan..
Menyintai tidak bermakna memiliki..

Sesungguhnya...
"Aku tidak pernah memiliki dirimu..."
"Dan kau jua tidak memiliki diriku."

Mengertilah...
Kita sebenarnya kepunyaan..
Yang Maha Esa...
Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...
Kecuali Dia...
Dia mengasihi hambaNya...
Dia memiliki hambaNya...
Dan ke pangkuan Dia kita akan dikembali......

Reactions: 

Tuesday, July 10, 2007 11:56 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: j0m teng0k secret bulan kelahiran k0rang :.


- j.A.N.u.A.R.i -

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keunikan
* Suka pada , kekemasan dan teratur.
*Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.

* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi

- f.E.b.R.u.A.R.i -

* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

- M.A.c -

* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa.
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain.
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah.
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
* Suka berangan-angan.
* Suka melancong.
* Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan.
* Suka dengan hiasan rumahtangga.
* Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

- A.p.R.i.L -

* Sangat aktif dan dinamik.
* Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
* Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
* Punya daya mental yang sangat kuat.
* Suka diberi perhatian.
* Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
* Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
* Sangat berani dan tiada perasaan takut.
* Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
* Emosi cepat terusik.
* Cubakawal perasaan.
* Kecenderungan bersifat pendendam.
* Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
* Kuat daya ingatan.
* Gerak hati yang sangat kuat.
* Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
* Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
* Sangat cemburu dan terlalu cemburu

- M.e.I -

* Keras hati & degil.
* Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
* Pemikiran yang tajam.
* Mudah marah apabila tidak dikawal.
* Pandai menarik hati & perhatian orang lain .
* Perasaan yang amat mendalam.
* Cantik dari segi mental & fizikal.
* Tidak perlu dimotivasikan.
* Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
* Mudah dipujuk.
* Bersikap sistematik (otak kiri).
* Suka berangan.
* Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
* Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
* Daya khayalan yang tinggi.
* Permikiran yang tajam.
* Pandai berdebat.
* Fizikal yang baik.
* Kelemahan sistem pernafasan.
* Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
* Tidak berapa suka duduk di rumah.
* Tidak boleh duduk diam.
* Tidak punya ramai anak.
* Rajin dan bersemangat tinggi.
* Agak boros

- J.u.N -

* Berfikiran jauh & berwawasan.
* Mudah ditawan kerana sikap baik.
* Berperangai lemah lembut.
* Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
* Idea yang terlalu banyak di kepala.
* Bersikap sensitif.
* Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
* Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
* Bersikap suka menangguh-nangguh.
* Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
* Cepat marah & cepat sejuk.
* Suka bercakap & berdebat.
* Suka buat lawak & bergurau.
* Otaknya cerdas berangan-angan.
* Mudah berkawan & pandai berkawan.
* orang yang sangat tertib.
* Pandai mempamerkan sikap.
* Mudah kecil hati.
* Mudah kena selsema.
* Suka berkemas.
* Cepat rasa bosan.
* Sikap terlalu memilih & cerewet.
* Kurang mempamerkan perasaan.
* Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
* Suka pada barang yang berjenama.
* Mudah menjadi eksekutif.
* Kedegilan yang tidak terkawal.
* Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

- J.u.L.A.i -

* Sangat suka didamping.
* Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
* Agak pendiam kecuali dirangsang.
* Adaharga dan maruah diri.
* Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
* Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
* Sangat menjaga hati orang lain.
* Sangat peramah.
* Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
* Berjiwa sentimental.
* Jarang berdendam.
* Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
* Tidak suka benda remeh-temeh.
* Membimbing cara fizikal dan mental.
* Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
* Layanan yang serupa terhadap semua orang.
* Tinggi daya simpati.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
* Mudah dan rajin belajar.
* Suka muhasabah diri.
* Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
* Suka mendiamkan diri.
* Suka duduk di rumah.
* Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
* Tidak agresif kecuali terpaksa.
* Lemah dari segi kesihatan perut.
* Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
* Minta disayangi.
* Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
* Terlalu mengambil berat.
* Rajin dalam membuat kerja

- o.G.0.s -

* Suka berlawak.
* Mudah tertawan padanya.
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
* Berani dan tidak tahu takut.
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
* Pandai memujuk orang lain.
* Terlalu pemurah & bersikap ego.
* Nilai harga diri yang sangat tinggi.
* Dahagakan pujian.
* Semangat juang yang luar biasa.
* Cepat marah & mudah mengamuk.
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
* Sangat cemburu.
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
* Cepat berfikir.
* Fikiran yang berdikari.
* Suka memimpin & dipimpin.
* Sifat suka berangan.
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
* Belajar untuk bertenang.
* Sikap kelam kabut.
* Romantik, pengasih dan penyayang.
* Suka mencari kawan

- s.E.P.t.E.M.b.e.R -

* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
* Sangat cermat, teliti & teratur.
* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
* Pendiam tapi pandai bercakap.
* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
* Sangat sensitif yang tidak diketahui.
* orang yang banyak berfikir.
* Daya pentaakulan yang baik.
* Otak bijak & mudah belajar.
* Suka mencari maklumat.
* Kawal diri dari terlalu mengkritik.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
* Suka sukan, hiburan & melancong.
* Kurang menunjukkan perasaannya.
* Terluka hatinya sangat lama disimpan.
* Terlalu memilih pasangan.
* Sukakan benda yang luas.
* Bersistematik

- o.K.T.O.b.E.r -

* Suka berbual.
* Suka orang yang sayang padanya.
* Suka ambil jln tengah.
* Sangat menawan & sopan santun.
* Kecantikan luar & dalam.
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
* Cepat marah.
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik.
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut.
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu.
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* orang yang adil.
* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
* Mudah patah semangat

- N.0.v.E.m.b.E.R -

* Banyak idea dalam perkara.
* Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
* Berfikiran kehadapan.
* Berfikiran unik dan bijak.
* Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
* Pemikiran yang tajam.
* Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
* Sesuai jadi seorang doktor.
* Cermat dan teliti.
* Personaliti yang dinamik.
* Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
* Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
* Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
* Terlalu degil dan keras hati.
* Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
* Tak suka marah kecuali digugat.
* Mudah ambil berat terhadap orang lain.
* Pandai muhasabah diri.
* Cara berfikir yang lain dari orang lain.
* Otak yang sangat tajam.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Tidak hargai pujian.
* Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
* Cubasampai berjaya.
* Badan yang sasa.
* Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
* Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
* Suka duduk d irumah.
* Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
* Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
* Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
* Bercita-cita tinggi.
* Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

- D.i.S.e.M.b.E.r -

* Sangat setia dan pemurah.
* Bersifat patriotik.
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
* Bercita-cita tinggi.
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
* Seronok bila didampingi.
* Suka bercampur dengan orang.
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
* Tidak pandai berpura-pura.
* Cepat marah.
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
* Benci pada kongkongan.
* Suka berlawak.
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik

Reactions: 

11:30 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: uiksSs ^_^ :.

asyik² aku jer yg update bl0g..!
mane gi org lain nih?
tak update pun bl0g they all..
takkanla aku sorang jer yg tak busy..
tak bleh jadik mcm nih!
aku pun nk 'membusykn' diri le after ni ^_^
cam org lain gak..
hu³

ape t0pic yg mnarik yg aku nk msukkn dlm bl0g ek?
x tau le..
ngah b0wink ni..
ms cam pr0blem jerk..
nk g h0me jup bleh,
jup x bleh..
tensi0n aku..

Reactions: 

Friday, June 29, 2007 1:03 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.:A.K.A.S.I.A - Manja Lara:.

..Sinopsis..
Everyone who knows the young Manja loves her. Her beautiful spirit and sweet disposition make up for her less-than-perfect physical appearance. Food is the salve that soothes her empty heart and nurtures her through the pain of having been exiled into boarding school at an early age. Just when fate seems about to smile on her, tragedy takes her mother’s life and Manja is forced to live under the hateful grip of her Uncle’s menacing wife, Sahara who endeavors to rob her of her inheritance.

Have you watch Manja Lara? since first epis0de aku ikut telen0vela ni..
aku rase cam tak nak miss le..Every day if aku kat cc aku sure sut d0wn my pc at 5.45 or 6.00pm b'coz semate² nk watch the Manja Lara story..nnt tak de la smpai kat umah late, x p0n biarle smpai umah tepat² kol 6.30pm..huhuhu =)if rase da late cket je, aku suh nana bwk m0t0 lelaju cket ;p.. janji dpt watch st0ry Manja Lara n dpt m'ikuti jlcritenya...aku, nana, ngan mak stay duduk kat dpan tv tuh..walaupn kdng² jln critenye agk sl0w..biase latu, ni sure kes nk lambat²kn st0ry n manyakkn epis0de ^_*.. da name pn telen0vela..ala..mcm cite² mexic0 tuh..t0l x?

if sape² yg x pnh watched telen0vela Manja Lara nih..better you try watch it at least once sure k0rang nk tg0k lg punye.. x rugi layan telen0vela l0cal kite nih..sape lg yg nk supp0rt if bkn kite..n ade gak cket² m0ral value dlm telen0vela nih..

hurmm..dr segi actor dan actressnye blh la..very suitable gak..
Especially watak utamanye Emilda R0smila as Manja,Abby as aunt zaza..watak die klak0 n gedikz cket..hehehe..lg ade Jehan as Eskandar, Jue as Ari,Sheila as Sahara die ni plak, if bwk watak jahat mmg jd..dgn memek muke die..fuhh xleh nk d nafikan.. Faizal as Faryzal, s'org detektif p0lis..Mustapha Kamal as J0han, Ashraff as Adam,Raja Farah as Kiki dan actress baru Ayu Rhauhdah as Farah..ni aku nk cite cket la b0ut Ayu ni..dlm telen0vela ni, nmpak c0mey n ayu sgt..rupenye luar dr set lak0nan..masya ALLAH, t'kezut gak aku tg0k care die dress-up..laen sgt ngan dlm st0ry ni..n byk lg le..

K lew..ade sape² yg b'minat nk share ngan aku..sile²la c0mment ek..
hurmm agk²nye nnt Manja kurus x? n b'cinta ngan sape?Jgn lupe luangkn mse tuk tg0k Manja Lara..

Reactions: 

Wednesday, June 27, 2007 3:08 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n

.: eifa tunaikan janji :.



haja.. aien.. me.. eifa..

hurmm dlu² eifa ade jnji ngan aku, nana & aien nk blnje mkn.. but die kate kene tggu die ade rezeki lbih cket.. he³ el0k² je... last day jmpe, last calss, last sem, last in c0llege.. eifa said nk blanje.. amin...finallly, blnje gak die ek.. ingtkn da lupe kat jnji tuh.. huk..huk.. =) past je abeh present tghari tu, k0nonnye da nk g lunch terus kat kepsi.. tp..cian gr0up eifa, eja n nieda.. presentati0n die0rg kne reject.. s0 kene bt smula..rep0rt nye.. then, we all change plak plan nk g mkn ptg.. before that, eifa ade tnye aku nk g mkn kat BALQIS or kat KFC.. pastu aja plak yg jwbkn nk g mkn kat kepsi.. s0 eifa ikut je la.. hehehe ;) sebaik kat mt ni ade kfc je.. if ade mc' d, sure g mc'd je kn? huhuhu =) smentara nk tuggu eifa dtg.. kite0rg pn d0k le kat cc.. lyn myspace, ym, friendster n mcm² le.. dlm k0l 5 camtu.. eifa k0l aien, suh kite0rg grak g kfc.. aku, aien, nana, haja n aifa uikss sumenye aritu pkai bju kurung c0lour purple plak tu.. kcuali nana..die je pkai sluar.. hehe..die jd chip kte0rg.. eifa g 0rder..kite0rg just tggu je.. n tlg bwk.. we all mkn kat tngkat atas.. besh cket.. hehehe.. sblum mkn.. eifa bace d0a first.. lastly..thx a l0t kat aifa c0z tunaikn janji n blnje we all mkn.. if ade rzeki lebih.. blnje la lg.. he³
mem0ry 19.06.2007
akn tetap di ingatan...


Reactions: 

2:06 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: presentati0n day :.

ari ni 19.06.2007,
tuesday..
bgun tid0, mandi, s0lat dn trus siap²
c0z tkut late nk g k0lej,
maklumle t0day kn presentati0n operating system,
x nk la late smpai..k0non ;p
sebl0m kuar umah..
dapat plak msg dr aja..
die suh belikan nsi lemak untuk die..
n belikan l0ntong untuk aien..
uikss.. mane plak aku nk cari l0ntong..
nasi lemak mayb ade la k0t..sng cket ;p
c0z kat area umah aku ni bknnye ade kedai yg jual brkfast,
just ade gerai kat tepi² jln je..
r0ti canai manyak le ;p
hurmm but aku still tnye lg if ade jual ke l0nt0ng ari tu..
x de rzeki aien nk mkn l0ntong kot..
x de la aku beli, just blikn nsi lemak je utuk die0rg..
s0wy ye aien =)

then, aku pn sggh le kat umah swa di0rg,
singgh send brkfast ngan amek rep0rt yg kite0rg da bt0lkan.
nk print semule..
jam plak da tunnjukn k0l 9.40 pg..
uikss smpat ke x smpat nk smpai kat dewan
dalam k0l 10 nih?
aku pn suh nana bwak laju cket..
hurmm ingtkn nk print kat cc ceria,
tp..time aku lalu tu cc die still cl0se lg..
tpkse la g jgk cc aku tu..
bknnye ape, leceh cket nk angkat pintu lg..
fuuhhhh...!! berat tuh ;p he³
redha je la..
da siap print, aku pn g le k0lej..
smpai k0lej, tg0k aja, aien ngan r0ket still ade kat cafe lg..
aku pn nk g le kat die0rg pas park m0to..
tibe² t'dgr plak suara eja..
die suh msuk kat dewan cpt,
c0z presentati0n da nk start..
aku pn g le pnggil di0rg yg ade kat cafe tuh..

msuk je dewan,
aku tg0k gr0up hafizudin, nazrullah n kety
da ade kat depan..
tp kety x de, x dtg..
dgr cite ayh die meninggal..
( AL - FATIHAH dan TAKZIAH )
aku ingtkn hafiz ngan naz da sdh bt presentatiti0n..
upenye bl0m lg..
c0z x bsedia..hurmmm ;(

then, cik izzah suh le group sape yg volunteer
tuk present kat depan..
aku n the gang pn, pe lg..
volunteer la..nge..ngehh..
uikss cuak t0l.. b+ plak ngan sejuk
dlm dewan tuh..
aku le yg bt ucapn 0pening tuk gr0up aku tuh..
then skali gus, trus je memperkenalkan Wind0ws XP tu..
kite0rg 3 org bg² kn ape yg kite0rg nk bace..
barule adil n dpt sh0w teamw0rk kite0rg..
t0l x? name pn presentation by gr0up..

abeh je bace kat slide yg kte0rg present tuh..
lecture pn mule la nk menanye..
00opss..lupe plak nk introduce lecture yg judges kiteorg..
my os lecture cik nurul izzah n cik izzah ade invite pn. mas skali..
mulenye nk invite cik midah, c0z cik midah tu ngaj0 os gak..
mm ats sbb² yg x pat d elakkan,
s0 pn. mas la yg take over ;)

hurmm antara s0klan yg dieorg tnye..
pe tu :
plug n play?
paging?
virtual mem0ry?
nk setting intial size?
RAM? Hard disk?
NTFS, FAT32, FAT16..

camne nk create account gune wind0ws XP..
macam² le..
tp tu je yg aku ingt la..

fuhhh... payah t0l nk jwbnye..
but, bkn nk bangga diri or blagak la..
m0st of the questi0ns, we all leh answer n handle..
alhamdullilah..
suke sgt..byangkn we all nye gr0up pling lame
present kat depan tuh n byk questi0n yg kit0rg kne jwb..
hmpir 1 h0ur gak le ;p
finally, abeh jugak s0klan dr lecture..
ending gak present aku..

lastly..aku n my group da bt yg the best tuk present aritu..
maaf ckp tuk sume yg present operating system tuk my class..
i see..i l0ok..i saw..i tengok..i lihat..i pandang.. ;p
dlm manyak² gr0up tuh..( 6 gr0up )
my gr0up ( yatie, aien & haja )
le yg bt yg terbaik ;p
jgn jeles..he³
if x caye..tnye la ngan cik izzah ;p
huhuhuhu ^_*








Reactions: 

Sunday, June 24, 2007 2:23 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 1 Impressi0n
.:just write:.

"andai cinta sebuah pengorbanan,
mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta?
andai derita hanya sebuah cinta,
mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki?
cinta umpama kaca kristal, indah di penglihatan, derita di perasaan..."


"betul ke??

.............................................................................................................................................

"Love its beautiful..
but kita yg membuatkan cinta itu bosan kerna sikap dan juga sifat seseorang itu"




"L0ve mmg beautiful..
if kite pandai menilai dimane letaknye erti sebenar cinta
tanpa membuat sese0rg itu b0san dengan cintanya..
dan pandai m'gawal sikap yg b'fikir tentang keburukan cinta.."

Reactions: 

12:47 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.:k.e.s.a.h.n.y.e:.

fuhhh, dah lame rupanya akue tak update blog nie.. patutle cam berhabuk jer.hehehe =) t0day dapat jugak aku update shahbabe blog nih..dua tiga minggu lately nie busy sesangat.. Final exam dah abeh, alhamdullilah. skang nih takder buat pape, tunggu result kluar dlm 2 or 3 week lg. i h0pe tak sangkut ane² subject yg aku amek hari tue.. fuhh lege rasenye bile kuar dr dwn exam aritu..finally kuar jgk ayat ni "Last class... last exam... last paper... last semester... Goodbye KKAG...!!
Hipp..hipp..hooray...!!!!!!

tp past je abeh exam this m0nday aritu, ade lg task yg l0m settle tuk aku sem 4..tasknye ialah presentati0n..aku gr0up ngan aien n haja..ari senin pas abeh exam trus g cc c0z nk siapkn pr0ject final operating system..
my gr0up bt study case b0ut Windows XP..hurmm mmg pnt gile..bayangkn sume inf0rmation b0ut Windows XP yg kte0rg dpt in english..but my l0vely lecture cik izzah plak nk in malay...fuhhhh..b+ lg 1 task nk translatekn in malay..

redha n must d0 it gak wlau ape pn tjd..bermula le kerja² utk siapkn prject 0S nih..
msing² dgn task msing²..dlm 3 lbih nk print le rep0rt yg tlh kit0rg cri tuh..
dugaan t0l..printer kat cc plak bt hal..hurmm f0nt leh kuar but picture² plak x kuar..last time tuk anta rep0rt plak k0l 4.30 ptg..nmpknye kne g le plak print kat cc laen..aku n aja p0n g le kat cc ceria..alhamdullilah everything is w0key..at the time, smpat lg sinngah jap kat kdai cucur udng al0r gajah..pe lg nk blikn cik nana tu s0me fo0d tuk d mkn.. lap0 katenye..padahal pg tuh da mkn nsi lmak..hehehe..aku fhm..biasela tuh mkin mmbesau, mkin b+ le sleranye,n c0z bli cucur udng tu tuk aien ngan haja gak..c0z sian kat die0rg x mkn lg..pling cian kat aien le, da x larat sgt daa..

then, aku ngan haja g hntar rep0rt tu kat k0lej..resultnye..xcukup lg..cik izzah say..kene + lg cket c0z cket sgt..n + bape² sub t0pic tuk Windows XP..pastu cik izzah bg pinjam buku die tuk kmi bt rujukan..
n t0mmorrow kne hntar rep0rt yg c0mplete bef0re presentati0n d lakukn..
kte0rg ni p0n g le smule kat cc rabbit aku tuh..kat rabbit le blh dkatekn time aku d abehkn..n leh dkatekn amt bjase gak le..hehehe.. tmpat bt assgment n anything..kite0rg pn mulekn cri bhn tuk pr0ject final tuh..n tuk + dlm rep0rt n p0wer p0int =)

task b'akhir dlm k0l 6 lbh cket k0t..tu pn x siap lg, c0z x abeh masuk lg inf0rmati0n dlm p0wer p0int..we all s0 tired this day..b+ dgn perut yg mkin lap0..aku t'pkse msg my mum n inf0rm yg aku late cket blik..c0z nk siapkn pr0ject tu..nnt if blik late after maghrib sure kene marah, baik infr0m utk elakkn kene marah..hehehe
kite0rg sume p0n g mkn jap kat BALQIS..( p0rt biase tempat kite0rg slalu mkn )aien, haja, nana n aku..c0z lap0 sgt..but aku plak time tu x selera sgt nk mkn..just mnum ice blended je..n share cket nsi greng aym kunyit ngan nana..fav. kmi tuh..
aritu aien yg blnje mkn..bile nk byr blik kat die, di lari..iskk..saje je..
then, aku p0n blik..n prepare tuk present es0knye..

nk tau kesah ari prerentati0n? tggu ek..

Reactions: 

Sunday, June 10, 2007 1:38 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: Perempuan : 1 Hari 1 Rasa :.


Day 1 : Bahagia…
Day 2 : Tenang…
Day 3 : Bosan…
Day 4 : Risau…
Day 5 : Curiga…
Day 6 : Keliru…
Day 7 : Celaru…
Day 8 : Takut…
Day 9 : Rindu…
Day 10 : Sayang… pergh!

* Tapi sbnarnya baru 5 hari, camner plak bleh jadik 10 hari nie...? - adeh
sbnarnye, mende nih aku amek kat bl0g owg laen,
then aku rse cam minat lak nk c0py n paste kat blog aku..

what d0 u think b0ut artikel ni? ---> Perempuan 1 hari 1 rasa??
sile berikn ur 0pini0n b0ut that..

Reactions: 

12:58 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
.: t0m0rr0w :.

esok aku dah start final exam tuk te0ri aku plaks..

i wonder what's going to happen 2morrow..?

adekah aku dpt jwb nnt dlm paper exam aku tu?

first subject es0k..x silap aku b0ut multimedia..

hurmm n0think t0 say le mcmne s0k..

sbnarnye aku ngah tensi0n nih.... x tau nape??

dlm tensi0n² nih..ku iktkn je jari jemari aku nk write pe kat bl0g ni..

b+ lak s ngan perut aku yg ngah lap0 nih..

nk g mkn, mls plaks..

fuhhh..daa le..x tau nk merepek pe lg..

ntah² k0rang pn da x larat nk bce pe yg aku write ni..


Reactions: 

12:11 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
.:n0think t0 d0 t0day:.

n0w nie aku kat cc,
cam biase la,
cc ane lagik if bkn rabbitnet..hehe
tmpat aku part time n cari p0cket m0ney..
n n0w ni gak aku tengah takder keje nak buat,
so akue surf jer lah ane² sites yang aku think best..
firstly sure le aku neng0k mespes aku n friendster..
ane le tau ade c0mment² fr0m kengkwn ke?
if aku rjin n b'rada in gud m0od..
b'nsib baik le mmber mespes aku tuh..
then, sambil2 tue aku post jer le ape²
yg aku rase aku nk post dlm blog aku nih,
walaupun saat nih aku tak tau nk criter pe ;p

b0wink day lew..
pe yg harus aku lakukan..
;)
c0mment me ^.^

Reactions: