: Fadhilat Asmaul Husna - Ya 'Aziz :

Friday, October 29, 2010 7:51 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :
Salam pagi Jumaat.
Penghulu segala hari.
Alhamdullilah hari ini 29 Oktober bersamaan 21 Zulkaedah 1431.


9." Ya 'Aziz " ( Maha Mulia/Perkasa )
- apabila dizikirkan sebanyak 40 x sesudah solat subuh, 
InsyaAllah, kita akan menjadi orang yang mulia,
disegani orang kerana penuh kewibawaan.



Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:-
"Sampaikanlah pesanKu biarpun satu ayat..."

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi s.a.w bersabda:-
"Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, iaitu 100 kurang satu.
Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga." Sahih Bukhari.

Reactions: 

: Hati Yang Disakiti :

Wednesday, October 27, 2010 8:25 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

pressure

tekanan

tension

stress


bosan


itulah yang sedang aku alami.


Kejadian minggu lepas masih terasa berat dan beban
untuk kepala aku tanggung.
Serabut otak dibuatnya.
Haihhhh~
Ya Allah aku di uji lagi.
Aku tahulah Kau sayangkan aku, sebab tu Kau uji aku.
Tapi kenape terlalu berat bagi aku.
Membuat sesuatu keputusan yang amat sukar untuk aku buat.
Bosan dengan situasi begini? Sampai bila?
Kenapa pulak timbul masalah ini di ketika ini?

Rasa nak pergi bercuti lame-lame je dari kerja sekarang..
Nak jauh dari segala situasi sekarang.
Arggghhhh~
Tenangkan jiwa, kepala, hati yang ntah apa-apa nih.
Ya Allah, tolonglah hamba mu yang lemah ini.
Berikanlah hambamu ini, jiwa dan hati yang tenang,
jauh dari segala masalah serta kekusutan yang membebankan.
Amin Ya Rabbal Alamin~

Reactions: 

: Paul Sudah Mati :

8:04 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :


Agak terkejut gak tengok MHI pagi tadi..
Tetiba mata terarah kpd penyampai MHI yang mengatakan. Paul sudah mati.
Wah~ besar jugak pengaruh si Paul Kurita ni ye..
sampai masuk paper dan diumumkan di media massa / elektronik.
Mati di usia 2 tahun..Pas ni tak ade la nak meramal sape menang ye.
Lagipun bt ape nak percaya sangat kn? Kebetulan je tu.

Sotong kurita - Paul yang menarik perhatian dunia tiga bulan lalu ketika kejohanan Piala Dunia Bola Sepak 2010 kerana ketepatan ramalan pemenang mati di Jerman semalam.

Paul menjadi terkenal, termasuk ada yang memuji dan ada yang mengkritiknya — selepas meramalkan keputusan perlawanan membabitkan pasukan Jerman, mati di akuariumnya di Oberhausen.



More info :

Sotong gurita Paul mati, ‘Paul Junior’ sedang dilatih

Sotong kurita peramal Piala Dunia 2010 mati


Sotong peramal Piala Dunia mati

Sotong Piala Dunia mati



* Me : Pas ni mahu bersiap ke Gombak~ aktiviti SISIH Fail.

Reactions: 

: Rasa Hati :

Monday, October 25, 2010 9:18 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :


Majoriti manusia dalam dunia ni cakap selfish tu perangai yang patut kita jauhi kalau nak jadi seorang yang baik. Zaman dunia plastik macam sekarang ni  boleh pakai lagi ke?
Haihh..masih tak faham tol aku.Buat baik salah, buat jahat lagi lah orang nak mengata.
Tolong buat kebaikan pun orang tak berape nak nampak, buat jahat..lagilah cakap je jangan sekali..buat sekali tu la orang akan bercakap sampai bila-bila.Lagi kita jadi baik, lagilah kita kena pijak. Ade betulnye kan?
Asyik aku aje nak jaga perasaan orang lain, orang lain tu ade nak jaga perasaan aku nih.
Aku jugak yang beria nak buat itu ini supaya orang senang dgn aku, tak rase terbeban ke ape..orang yang lain tu ade nak amek kisah tentang aku? Buat bodoh adelah. Bila nak kemain baik je susun tutur kata, bila da lame sikit, ehhhh~ kita pulak nak di lawannye. Bila time susah, kemain ingat nak cari mintak tolong, baru tahu nak sharing is caring problem konon. Bila da rasa senang sikit hidup.Amboiiii~ kemain belagak "no". Rasa nak tunjang je kepale die tak pun hantuk kan ke dinding.. Nasib baiklah hati ini masih ade perasaan sabar dan ada rasa hormat yang masih dalam keadaan terkawal. Alhamdullillah. Ingat lagi yang sabar itu separuh daripada iman.
So? kita ni nak jadi manusia yang macam mane dalam dunia yang macam sekarang nih?
Tepuk dada, tanya akal,bukan sekadar ikut hati dan seterusnya mempengaruhi perasaan. Pastu, tak nak orang lain yang terima padahnya. Jangan kerana si polan yang ini..si polan yang tak bersalah pulak yang menjadi mangsa. Sangat kejam bila itu berlaku.
Sama-sama terus harungi dan terus lalui dugaan berliku ini. Terima kasih diatas sokongan kawan-kawan terus berada di masa susah dan masa bermasalah. Sangat menghargainya..Allah itu Maha Melihat apa yang berlaku. Kalau kita di pihak yang benar, usah takut untuk melalui hari-hari mendatang. Pada zahirnya aku di persalahkan, tapi tidak mengapa...bukan masanya lagi untuk kebenaran itu terbuka. Mungkin, esok, lusa dan hari seterusnya? Wallahualam bi shawab~

Reactions: 

: The Blues, The Best :

Sunday, October 24, 2010 1:18 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Just nak update untuk bagi memaklumkan kemenangan Chelsea~
di Stamford Bridge malam tadi.
He he he.
The Blues, The Best.


Chelsea 2 - Wolverhampton Wanderers 0

Congrate Chelsea + Carlo Ancelotti

Thanks to Malouda (23) and Kalou (81).
Next game: Wolverhampton vs. Chelsea, 6 Jan 3:45am

Reactions: 

: Fadhilat Asmaul Husna - Ya Muhaimin :

Friday, October 22, 2010 7:56 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Salam pagi Jumaat.
Semoga kita dilimpahi rezeki dan dikurniakan kesihatan yang berkat.
Alhamdullilah hari ini 22 Oktober bersamaan 14 Zulkaedah 1431.


8." Ya Muhaimin " ( Maha Pelindung/Penjaga )
apabila dizikirkan sebanyak 145 x sesudah solat fardhu Isyak,
Insyaallah fikiran & hati kita akan menjadi terang & bersih.


Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:-
"Sampaikanlah pesanKu biarpun satu ayat..."

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Nabi s.a.w bersabda:-
"Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, iaitu 100 kurang satu.
Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga." Sahih Bukhari.

Reactions: 

: ♥ Sick :

Thursday, October 21, 2010 8:25 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 3 Impressi0n
: Bismillah.......Salam :

Reactions: 

: Minggu Alam Sekitar Malaysia :

2:36 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Firstly Selamat Bercuti kepada Rakyat Melaka hari ini.
Tahniah kerana menjadi diisyitiharkan MELAKA MAJU 2010 malam tadi.
Anak Melaka di perantauan macam me ni jugak yang tak dpt cuti..hehe.
Redha jela..da dok  keje kat kl kn..

Hari ini merupakan Pelancaran Minggu Alam Sekitar Malaysia (MASM)
Peringkat Kebangsaan 2010
21-27 Oktober 2010
Berlangsung di Wisma NRE,Putrajaya.
YB Dato Sri Douglas Uggah Embas, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar akan menyempurnakan Majlis Pelancaran Sambutan Minggu Alam Sekitar Malaysia (MASM) Peringkat Kebangsaan 2010.

Kempen Kesedaran Pengurusan E-waste ( Buangan Peralatan Elektrik dan Elektronik) dilancarkan sempenan MASM 2010. Sama-samalah kita memastikan E-waste dihantar untuk dikitar semula di premis-premis yang dilesenkan.
Buangan ini mengandungi bahan berbahaya yang boleh memudaratkan kesihatan dan alam sekitar.

Sempena  Sambutan MASM, ade beberapa acara yang diadakan, seperti acara berbasikal ni..
Ingat baru je nk join..tetibe kene bawak beskal sendiri pulak. Mane nak cari beskal nih?



"Pemuliharaan Alam Sekitar, Tanggungjawab Bersama"
- Dato Sri Douglas Uggah Embas
Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar.

Reactions: 

: Melaka Maju 20102010 :

Wednesday, October 20, 2010 9:36 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 5 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Detik 20.10 malam, pada 20.10.2010 hari ini Melaka akan diisytihar sebagai Negeri MAJU berdasarkan kriteria yang diberi oleh Organisation for Economic Co-operation and Development atau lebih kerap dipanggil sebagai OECD. Mari bersama kita raikan:

Melaka Maju 2010
Negeri Bandar Teknologi Hijau

Majlis perisytiharan Melaka sebagai negeri MAJU akan dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menerusi persidangan video dari Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada jam 8 malam ini yang akan berinteraksi dengan Yang di-Pertua Negeri, Tun Mohd Khalil Yaakob bersama Datuk Seri Mohd Ali. Turut disiarkan secara langsung menerusi Buletin Utama TV3 pada jam 8.07 malam ini. Jangan lupa tengok ye..


Tahniah kepada Pimpinan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang berkerja keras bagi menjadikan Melaka negeri Maju, serta semua warga kerja / rakyat Melaka yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung.

SAYA berbangga menjadi anak dan rakyat MELAKA!!
WAHHH~ bangganya.

Link berkaitan :
Belek² kat paper Berita Harian tadi ade keluaran khas sempena perisytiharan Melaka sebagai negeri MAJU. sila sila lah baca ye.

Kejayaan Melaka dapat status negeri maju bermakna bagi rakyat - Berita Harian
Bandar teknologi hijau 2020 - Utusan Malaysia
Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan di Melaka Maju 2010 - Jebatmustdie.wordpress


..MELAWAT MELAKA BERSEJARAH BERERTI MELAWAT MALAYSIA..

* Teringat pulak mase buat Pengucapan Awam mase kursus Induksi dulu, me buat tajuk ni "Menariknya Melaka" hehe..orang Melaka lah katekan..mestilah pandai nk cerita tentang menariknya ape yg ada kat Melaka kan?

UPDATE :
Seperti mana yg telah nyatakan sebelum ini, maka dengan ini SAH lah bahawa esok, 21.10.2010 telah diisytiharkan CUTI UMUM oleh DAR. Cuti ini merangkumi semua jabatan kerajaan, swasta dan juga bank2 yg beroperasi di Melaka.
Sumber - Utusan Malaysia (2.04 ptg) : Cuti umum sempena perisytiharan Melaka Maju 2010
FB : Saya Anak Melaka

wahhh~ Anak Melaka di Perantauan bagaimana?? Jelesnya... :[

Reactions: 

: The Astronaut Wedding Presentation :

Tuesday, October 19, 2010 8:12 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Paper cut montage to tell the story behind the marriage of
Dr. Sheikh Muszaphar Shukor & Dr. Halina Yunos.
Enjoice! by Saiful Nang



Perfect + Congrats SN + CS
(^_^)
Good Job + C.R.E.A.T.I.V.E idea~

Reactions: 

: Berakhirnya ... :

Monday, October 18, 2010 7:03 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Tepat pukul 5.00 petang tadi
berakhirlah tugas me sebagai,

Pembantu Khas / Pembantu Kesetiausahaan / PA
kepada Dato' Ir. Lim Chow Hock
Pengarah Kanan ( Sektor Pengurusan )
Jabatan Pengairan dan Saliran Malaysia
bermula 15 Januari 2010 - 18 Oktober 2010.

Segalanya macam berakhir dengan begitu cepat pulak rasenye.
Tapi apakan daya dan kuasa, itulah ketentuannya.
Pembantu Khas / Pembantu Kesetiausahaan / PA
kepada Dato' telah melapor diri hari ini.
Dan akan mengambil alih tugas itu dari me.
 Esok, me akan bermula dengan kisah hidup yang baru.
Hope segalanya akan berjalan dengan lebih baik.
I begging & praying u Ya Allah.

Rase terharu dan sedey bila Dato' cakap die pun rase sedey bila me bukan lagi bekerja dengan dia.
Dato' juga cakap me bekerja dengan baik dan senang bekerja dengan me.
Bukan senang nak berurusan dengan orang atasan seperti Dato', 
Bukan senang seorang bos nak berkerja sama / serasi dgn PA yang bukan berjawatan PA sebenar.
Tapi alhamdullillah me dapat melaksanakan tugas yang di amanahkan dengan sebaik yang boleh..
Thanks kpd Dato' juga kerana menerima kerja-kerja me.
Kerja di bawah Dato' memang pengalaman yang best la jugak.
He he he.
 
: TKP I, KP JPS, TKP II & Pengarah Kanan ( Sektor Pengurusan ) :
Dato ' Ir. Lim berbaju melayu Hijau.
picture taken by En Mizan FB.huhu
--------------

Reactions: 

: Di serang Selsema :

12:09 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Tetibe petang semalam, air hidung mengalir keluar dgn sendirinya.
Rasa tidak selesa di hidung secara tiba-tiba..
Argghhh~ tiba-tiba juga suhu badan terasa semakin panas..
Apakah itu petandanya akan diserang demam selsema?

"Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema."
Iyela..me DEMAM SELSEMA T_T
Haihhh~ dari pagi tadi dok bersin da nk dekat 10 kali da ni..
macamane nih..
Wish me get well soon (^_^)
teringat kat entry dulu, pun di serang selsema jugak..


Menurut kajian mengenai bulan dan sikap, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah. Jom tengok..huhu adakah ini salah satu faktornya :-

JANUARI

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi.

.sila abaikan sikap me yg lain tu oke..huhuhu.

Reactions: 

: Sekadar Seri :

Sunday, October 17, 2010 12:46 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 4 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Sekadar seri match di antara Aston Villa dan Chelsea awal pagi tadi.
Mungkin ketiadaan Drogba, Lampard, Alex, Kalou & beberapa pemain yang lain
sedikit sebanyak menjejaskan peluang untuk Chelsea meraih kemenangan.
Bermain di deppan penyokong AV jugak turut menjadi penyebab..huhhh~
Tapi tak apela..Jumpe AV di SB awal January 2011 pulak~

      Match Quotes :- Carlo Ancelotti
"We didn't start so well and gave Villa a couple of good chances, but in the second half we played very well. We did everything to try and score. The way we played in the second half we deserved to win, but Villa did well in the first half, so a draw is fair. I am not disappointed about failing to go seven points clear. We knew this would be a difficult game. Last year we lost here. This is a good result at this stage of the season, and to be five points clear is good."

Aston Villa 0 - 0 Chelsea

-----

Seri jugak buat Man. U 2-2 West Bromwich Albion,
seri di gelanggang Old Trafford  malam tadi lepas selesa mendahului.huhu.
so tak ade sesi bahan membahan memandangkan kedua-dua team
kami seri :D huhuhu.

Reactions: 

: Aston Villa vs Chelsea :

Saturday, October 16, 2010 6:09 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

English Premier league Aston Villa Vs Chelsea match.
Awal pagi esok Chelsea akan berkunjung ke Villa Park.
Live at Astro 817 / 17 Okt, 2010 / 12.00 Tengah malam.

Aston Villa
Friedel, L Young, Dunne, Collins, Cuellar, Warnock, Albrighton, Petrov, Reo-Coker, Downing, A Young, Heskey, Guzan, Clark, Ireland, Bannan, Carew, Delfouneso.

Chelsea
Cech, Ferreira, Ivanovic, Terry, Cole, Ramires, Obi, Essien, Malouda, Kakuta, Anelka. 
Substitutes (from): Mellis, Borini, Van Aanholt, McEachran, Bosingwa, Zhirkov, Turnbull, Hilario.

Result Prediction :
Aston Villa (0) - Chelsea (3)

All The Best The Blues~!

Reactions: 

: Intipati Bajet 2011 :

Friday, October 15, 2010 6:14 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam:
: PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menunjukkan dokumen yang mengandungi ucapan Bajet 2011 diperhatikan oleh timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas membentangkannya di Dewan Rakyat, di Kuala Lumpur. :

KUALA LUMPUR, 15 Okt (Bernama) -- Berikut ialah intipati Bajet 2011 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Menteri Kewangan, di Dewan Rakyat hari ini:-

* Pembinaan projek pembangunan bercampur termasuk kediaman mampu milik bernilai RM10 bilion di Sungai Buloh yang dijangka siap pada 2025.

* Pembinaan projek bersepadu "Warisan Merdeka" dengan menara 100 tingkat tertinggi di Malaysia bernilai RM5 bilion yang dijangka siap pada 2015.

* Pembangunan Zon Akuakultur Bersepadu di Pitas, Sungai Telaga dan Sungai Padas di Sabah serta di Batang Ai dan Tanjung Manis di Sarawak dengan peruntukan RM252 juta.

* Peruntukan RM135 juta bagi persediaan prasarana asas menggalakkan petani menceburi bidang bernilai tinggi seperti industri sarang burung walit.

* Melanjutkan galakan potongan cukai pendapatan bagi pelabur dan pengecualian cukai pendapatan bagi syarikat dalam aktiviti pengeluaran bahan makanan sehingga 2015.

* RM85 juta untuk membina kemudahan infrastruktur bagi membolehkan hotel dan resort peranginan di kawasan pedalaman yang berpotensi menarik pelancong.

* RM50 juta bagi membina beberapa laluan pejalan kaki berbumbung di kawasan lingkaran KLCC-Bukit Bintang.

* Pembangunan resort bersepadu eco-nature pertama di dunia bernilai RM3 bilion oleh Nexus Karambunai di Sabah bermula tahun depan.

* Pemansuhan duti import ke atas 300 barangan kegemaran pelancong dan rakyat tempatan pada kadar 5 peratus sehingga 30 peratus bagi menjadikan Malaysia destinasi utama membeli-belah di Asia.

* RM119 juta untuk membangunkan penciptaan kandungan tempatan, hosting kandungan tempatan dan pembukaan saluran baru untuk kandungan.

* Pengecualian cukai jualan ke atas semua jenis telefon bimbit.

* RM850 juta bagi menyediakan infrastruktur sokongan untuk mempercepatkan pembangunan koridor dan wilayah.

* RM411 juta untuk melonjak ekonomi ke arah sebuah negara berpendapatan tinggi, aktiviti penyelidikan, pembangunan dan pengkomersilan sebagai landasan peningkatkan aktiviti nilai ditambah dalam setiap bidang ekonomi.

* Penubuhan Unit Inovasi Khas (UNIK) di bawah Jabatan Perdana Menteri dengan peruntukan RM71 juta bagi tahun depan untuk mengkomersilkan hasil penemuan R&D oleh universiti dan institusi penyelidikan.

* RM200 juta untuk perolehan hasil kreatif seperti filem, drama dan dokumentari keluaran tempatan yang berkualiti tinggi.

 * Kadar cukai perkhidmatan dicadang dinaikkan satu peratus kepada enam peratus untuk menjamin kesejahteraan masa hadapan negara.

* Cukai perkhidmatan juga dicadang dikenakan ke atas perkhidmatan penyiaran TV berbayar.

* Meningkatkan penguatkuasaan dan pengauditan serta memperluaskan liputan ke atas semua pihak yang sepatutnya membayar cukai bagi memantapkan kutipan hasil.

* Menyusun semula dan memperkukuhkan aspek pendidikan dan latihan dengan belanja mengurus RM29.3 bilion untuk Kementerian Pelajaran, RM10.2 bilion (Kementerian Pengajian Tinggi) dan RM627 juta (Kementerian Sumber Manusia).

* Menubuhkan "Talent Corporation" di bawah Jabatan Perdana Menteri pada awal 2011 untuk membangunkan pangkalan data tenaga kerja berkepakaran serta menjalin kerjasama dengan jaringan bakat di seluruh dunia.

* RM212 bilion diperuntukkan bagi Bajet 2011 iaitu 2.8 peratus lebih tinggi berbanding peruntukan 2010.

* Daripada jumlah itu, RM162.8 bilion adalah bagi perbelanjaan mengurus dan RM49.2 bagi perbelanjaan pembangunan.

* Di bawah peruntukan mengurus, RM45.6 bilion adalah bagi emolumen dan RM28.2 bilion bagi perkhidmatan dan bekalan, RM86.4 billion diperuntukkan kepada Pemberian dan Kenaan Bayaran Tetap.

* Sejumlah RM1.4 bilion disediakan untuk pembelian aset dan RM1.2 bilion untuk perbelanjaan lain.

* Bagi peruntukan pembangunan, RM28.3 bilion disediakan bagi sektor ekonomi untuk menampung keperluan infrastruktur, perindustrian serta pertanian dan pembangunan luar bandar.
* Sejumlah RM15.5 bilion diperuntukkan bagi sektor sosial termasuk pendidikan dan latihan, kesihatan, kebajikan, perumahan serta pembangunan masyarakat.
* RM4.4 bilion diperuntukkan bagi pembangunan sektor keselamatan, RM955 juta bagi pentadbiran am dan RM2 bilion untuk simpanan luar jangka.
* Dari segi kutipan hasil Kerajaan Persekutuan bagi tahun 2011, jumlahnya dianggarkan meningkat 2.3 peratus kepada RM165.8 bilion berbanding RM162.1 bilion pada tahun 2010.

* Defisit Kerajaan Persekutuan bagi 2011 dijangka terus berkurangan kepada 5.4 peratus daripada KDNK berbanding 5.6 peratus pada 2010.

* Pengecualian duti eksais 100 peratus ke atas pembelian sebuah kenderaan nasional oleh Orang Kelainan Upaya (OKU).
* Memperluaskan pelepasan cukai ke atas perbelanjaan perubatan ibu bapa sehingga RM5,000.
* Mengecualikan 50 peratus duti setem ke atas surat cara pindah milik dan perjanjian pinjaman bagi rumah kediaman pertama.

* Mengecualikan 100 peratus duti import dan duti eksais ke atas kereta hibrid.

* Melaksanakan Program Latihan 1Malaysia dengan peruntukan RM500 juta di Kolej Komuniti, IKBN, ILP dan Pusat Giat Mara.

* Menubuhkan Majlis Konsultasi Gaji Negara sebagai platform dalam penetapan gaji dan pengenalan gaji minimum mulai Januari 2011.

* Menambah baik peluang kenaikan pangkat pensyarah di IPTA ke peringkat tertinggi Gred Turus III, II dan I serta penganugerahan Profesor Ulung.

* Menubuhkan Dana Belia 1Malaysia berjumlah RM20 juta.

* Menaikkan imbuhan Guru KAFA dari RM500 kepada RM800 sebulan.

* Menaikkan elaun bulanan RM750 sebulan kepada imam.

* Menaikkan elaun kepada Pengerusi JKKK dan Pengerusi JKKP, Tok Batin, dan Pengerusi JKKK Orang Asli, Pengerusi JK Kampung Baru, Pengerusi JK Kampung Baru Rangkaian dan Pengerusi JK Kampung Bagan dari RM450 kepada RM800.

* Elaun kehadiran mesyuarat kepada semua Ahli Jawatankuasa dinaikkan dari RM30 ke RM50.

* Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada penjawat awam Gred 54 dan ke bawah, pegawai kontrak dan pesara kerajaan.

* Memansuhkan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK).

* Menyambung perkhidmatan Pegawai Khidmat Singkat yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember untuk tempoh satu tahun lagi.

* Menaikkan kadar pinjaman perumahan kakitangan awam kepada RM20,000 untuk kerja-kerja tambahan rumah kos rendah bagi Kumpulan Sokongan Dua.

* Menaikkan had kelayakan maksimum pinjaman perumahan kakitangan awam kepada RM450,000.

* Menaikkan kadar Bantuan Mengurus Jenazah kepada RM3,000.

* Memberi fleksibiliti dengan menentukan cuti bersalin sehingga 90 hari kepada penjawat awam wanita tertakluk kepada had semasa 300 hari.

* Untuk Kementerian Pelajaran, peruntukan pembangunan sebanyak RM6.4 billion disediakan bagi membina dan menaik taraf sekolah, asrama, kemudahan dan peralatan serta memartabatkan profesion guru.
* RM213 juta lagi dibajet sebagai ganjaran kepada sekolah berprestasi tinggi serta imbuhan kepada Pengetua atau Guru Besar dan Guru Cemerlang.

* Enrolmen prasekolah akan ditingkatkan dengan sasaran 72 peratus menjelang akhir 2011 melalui penambahan 1,700 kelas, pemantapan kurikulum serta pelantikan 800 guru prasekolah lepasan ijazah.
* RM111 juta diperuntukkan bagi program PERMATA antaranya bagi pembinaan fasa 2 Kompleks Sekolah PERMATA Pintar, membina 32 Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) dan membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.

* RM250 juta diperuntukkan bagi sekolah bantuan modal agama, sekolah bantuan modal jenis kebangsaan Cina, sekolah kebangsaan Tamil, sekolah bantuan modal mubaligh dan sekolah bantuan kerajaan seluruh negara.

* Kerajaan juga bersetuju membiayai bantuan per kapita untuk sekolah-sekolah agama rakyat rendah dan menengah dengan peruntukan RM95 juta sebagai mengiktiraf pendidikan Islam.

* Bagi menyediakan guru serta tenaga pengajar kompeten dan berkualiti yang dapat membimbing dan mendidik pelajar sekolah dengan sebaiknya, kerajaan menyediakan RM576 juta dalam bentuk biasiswa kepada mereka yang ingin melanjutkan pelajaran.

* Sejumlah RM213 juta diperuntukkan bagi mengangkat tinggi penguasaan Bahasa Malaysia, mempersadakan Bahasa Inggeris dan memperkemaskan kurikulum standard sekolah rendah.

* Kerajaan bersetuju untuk mengambil 375 guru penutur jati antaranya daripada United Kingdom dan Australia untuk meningkatkan lagi pengajaran Bahasa Inggeris.

* Peratusan staf akademik berkelulusan PhD ditambah kepada 75 peratus bagi universiti penyelidikan dan 60 peratus bagi IPTA lain dengan peruntukan RM20 juta.

* Skim Rumah Pertamaku dengan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan 10 peratus bagi harga rumah di bawah RM220,000.

* Menyediakan Skim Pembiayaan Perumahan Kos Rendah untuk pekerja estet oleh BSN.

* Program Bantuan Rumah (12,000 unit) untuk golongan miskin dan miskin tegar dengan peruntukan RM300 juta.

* Mewujudkan "Portal 1Malaysia Pengguna Bijak".

* Memperkenalkan Program Pengedaran Barang Perlu bagi menyeragamkan harga barangan.

* Memperkenalkan Program Transformasi Kedai Runcit, Bengkel Automotif dan Projek Pasar Komuniti.

* Melancarkan Dana Pencen Swasta.

* Melancarkan Skim Amanah Hartanah Bumiputera bernilai RM1 bilion dan patuh syariat.

* Menyediakan multivitamin untuk pelajar sekolah rendah seluruh negara.

* Meneruskan program subsidi bayaran bil elektrik bagi penggunaan bawah RM20 sebulan.

* Kadar tol di empat lebuh raya milik PLUS Expressway Berhad tidak akan dinaikkan bagi tempoh lima tahun akan datang bermula serta-merta.

* Mengkaji semula had minimum kebankrapan yang pada masa ini berjumlah RM30,000.

* Permohonan PR boleh dilakukan selepas lima tahun.

* Menyediakan empat buah bas sebagai Klinik Bergerak.

* Merangka Model Baru Pembangunan Orang Asli dan Pribumi.

* Memperkukuh JHEOA dengan mentransformasi kepada Jabatan Kemajuan Orang Asli.

: Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2011 di Dewan Rakyat :

* Alhamdullillah (^_^)

Reactions: 

: Penutupan Sukan Komenwel 2010 - New Delhi, India :

11:03 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 2 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Syabas kepada atlet & kontinjen Malaysia kerana mencapai kejayaan cemerlang di Sukan Komenwel 2010, New Delhi India.



Pencapaian Sukan Komenwel 2010, New Delhi di India ini merupakan pencapaian yang terbaik bagi Malaysia sejak 1950.
Malaysia di tangga ke 7, dengan 

12 Emas, 10 Perak dan 14 Gangsa.


Skuad Badminton menyumbangkan 4 EMAS, huhu..terbaik la.


Berakhir la Sukan Komenwel 2010, New Delhi, India malam tadi dengan Persembahan kebudayaan bertemakan kegemilangan sukan dan memulakan acara penutup diikuti perbarisan masuk setiap kontinjen ke stadium.

Majlis penutup telah dirasmikan oleh wakil Ratu Elizabeth & Putera Edward.
Hadir sama ialah Presiden Persekutuan Sukan Komanwel (CGF), Michael Fennel, Perdana Menteri India, Manmohan Singh dan Timbalan Presiden India, M. Hamid Ansari.


 

Jumpa pula di Glasgow, Scotland 2014.

Majulah Sukan untuk Negara~

S Y A B A S MALAYSIA!!

Reactions: 

: Fadhilat Asmaul Husna :

7:46 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Salam pagi Jumaat.
Penghulu segala hari.
Alhamdullilah hari ini 15 Oktober bersamaan 7 Zulkaedah 1431.
Harap kehidupan kita akan diberkati oleh Allah SWT


7." Ya Mukmin" ( Maha Pengaman )
- apabila dizikirkan sebanyak 236 x, InsyaAllah diri kita, 
keluarga & segala kekayaan yang dimiliki akan terpelihara 
& aman dari segala macam gangguan yang merosakkan



Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:-
"Sampaikanlah pesanKu biarpun satu ayat..."

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Nabi s.a.w bersabda:-
"Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, iaitu 100 kurang satu.
Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga." Sahih Bukhari.

Reactions: 

: Maher Zain :

Thursday, October 14, 2010 5:00 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Di petang yg redup ini.
menyelak-yelak paper MEGA..
baca  Hipnosis Maher Zain
owh..baru tahu kisah hidup die dahulu.
Berubah sekelip mata hanya kerana Allah membuka pintu hatinya.
Alhamdullillah.

Sambil tuh layan beberape lagu dari album die.
Best.
I like~
more info : here.

The Chosen One
Thank you ALLAH
For the Rest of My Life
Insha Allah


Kepala tengah pening~
Keneneng... ;[

Reactions: 

: OKTOBER - Bulan Kesedaran Kanser Payudara :

9:51 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 4 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :


O K T O B E R adalah Bulan Kesedaran Kanser Payudara


Estee Lauder Companies in Malaysia telah menjayakan Breast Cancer Awareness Campaign 2010 ini. Patutlah Bangunan Sultan Abdul Samad, berhadapan dengan Dataran Merdeka itu bermandikan cahaya warna PINK~





Malam² balik dari ot..berjalan dari Dayabumi ke Stesen Masjid Jamek akan kelihatan bangunan itu berwarna PINK~ Tapi bukan Bangunan Sultan Abdul Samad je yang PINK, kat KL Tower pun turut bermandikan cahaya PINK.


Kanser payudara adalah penyumbang no.1 kematian dan di tangga no.2 kanser servik. Breast Cancer bukan sahaja menyerang kaum wanita, kaum lelaki juga tidak terkecuali (minority cases). So people, lets create awareness among our community. Sila jangan pandang remeh oke. At least kita kena care pasal ni.

Arwah wan (nenek me) juga mengalami penyakit ini. Menjalani pembedahan, pembuangan sebelah dari breast. Selepas dua tahun, wan telah meninggalkan kami semua.Al - Fatihah untuk arwah.


INFO

- Antara SIMPTON² barah payudara:-

* Ketulan pada payu dara dan makin jelas ketika haid
* Pendarahan atau lelehan dari puting payu dara
* Perubahan bentuk payu dara
* Kulit payu dara atau puting yang tertarik ke dalam

- Antara PUNCA yang menyebabkan barah payudara :-

* Obesiti - semakin gemuk semakin berisiko
* Genetik - lebih berisiko kena jika ada ahli keluarga lain pernah kena
* Kitaran haid - lebih berisiko jika kitaran haid datang awal, seawal umur 12 tahun
* Alkohol - yang minum alkohol ni sangat berisiko barah ini akan melekat!
* Tabiat merokok - bukan sahaja barah payudara, barah lain-lain pun senang nak datang kalau dah merokok
kuat
* Peningkatan usia - semakin tua semakin berisiko


Barah ni ada banyak peringkat dan kebanyakan barah ini dapat dibuang jika dapat dikesan diperingkat awal. Kalau dah berada di peringkat terakhir, memang harapan untuk pulih sangat tipis. Penting bagi kita untuk mengetahui simptom² ni agar dapat dirawat dengan segera dan dijadikan peringatan.

Untuk info yang lebih lanjut, ada disini.

"Ya ALLAH, Jauhilah kami dari penyakit yang merbahaya ini. Sihatkanlah tubuh badan kami Ya ALLAH."

"CONNECT. COMMUNICATE. CONQUER"



* jom pakai baju pink tanda sokongan anda kpd kempen ini

Reactions: 

: Menarik Oktober :

Wednesday, October 13, 2010 5:05 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Sesuatu yang menarik tentang
bulan Oktober 2010.
Saje nak sharing.

Mempunyai 5 kali Jumaat

Mempunyai 5 kali Sabtu

Mempunyai 5 kali Ahad

dan kitaran ini akan berlaku setiap 853 tahun iaitu
pada tahun berikutnya ialah tahun 2863.

patutlah tengok punch card td, penuh je sabtu & ahad.




Oktober juga merupakan Bulan Kesedaran Kanser Payudara







Kerajaan telah bersetuju mengisytiharkan 
Oktober sebagai Bulan Bahasa Kebangsaan
seperti yang diupdatekan di Malaysia kini

" Budi Bahasa, Budaya Kita "

Reactions: 

: 10.10.10 Part II [ Tragedi Kemalangan ] :

Tuesday, October 12, 2010 9:25 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз 0 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :


Malam selepas Majlis tuh, mak menghantar kami ke rumah arwah Wan, sebab nak balik sekali dengan Pak Lang, Kami gerak adelah dalam pukul 9.15 malam.

Macam biasa, bila kami gerak malam je, Pak Lang akan suh Mak Lang call PLUS untuk dapat info keadaan Highway menghala ke KL. Malangnya tak jawab²..Ape kes?

Biasanya Pak Lang akan ikut jalan Pengakalan Kempas then akan masuk ke Tol Pedas, seterusnya ke KL.
Semua da rase hairan..Nape tetibe je jalan jammed ni..Biasenye oke je..siap ade petugas tol tunggu di tepi jalan, bertanya hendak menuju ke KL atau JB? ke KL oke..clear, tapi kalau ke JB jalan ditutp. Katanya ade kemalangan yang teruk.. Sepanjang jalan menuju ke KL tu, boleh di lihat betapa panjangnye kereta ke arah selatan. Macam teruk je accident. Jauh jugak la tak gerak. Ternampak beberapa ambulance yang terkandas ditengah² highway tuh..Yela..macammane nak lepas dgn cepat, da semua kereta tak boleh nak bgerak lancar..stuck tengah jalan.

Hurm..akhirnya me tertidur. Sedar je da smapi kat Hentian Seremban.. Pak lang top up minyak kereta, then Mak lang sempat beli karipap apak kiyau..huhu besar tuh karipapnya. Makan sebiji da knyang. Kami sampai rumah dalam kol 11.oo malam..

Sampai je rumah, biasela..anak² yang di tinggalkan tu msti akan bagi task.Sabar yela..terdengar my lil dok cakap² kat telefon. Dia bgtahu Cik Afiza call bagitahu yang ade accident dekat dengan Tol Simpang Ampat Alor Gajah.. Teruk. Then tengok kat Awani ade berita pasal tragedi ni. mase tu cakap 12 orang da disahkan meninggal. Ya Allah. Teruknya. Patutlah jammed teruk..

Esoknya pulak tuh, terpampang kat akhbar pasal tragedi 10.10.10 ni..Rupanya kemalangan ngeri ni berlaku kira-kira pukul 6.40 petang lagi..bayangkan betapa panjangnya kereta yang tak lepas² nk ke selatan.
Melalui penelitian, review dan komen orang yang terlibat, nampakya pemandu bas Delima tu yang patut dipersalahkan, memandu dengan sangat lagu, kalau nak bawak macam F1 pn..agak-agaklah, melibatkan nyawa orang lain. Semua ni boleh dielakkan jika sikap sebagai yang berhemah diamalkan. Kesian pada mangsa yang terlibat serta keluarga mangsa.









MELAKA – Tarikh 10.10.10 yang dinanti-nanti kebanyakan orang ‘meragut’ 12 nyawa manakala lebih 40 orang cedera dalam kemalangan ngeri membabitkan tujuh buah kenderaan di Kilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat, Alor Gajah semalam.

Dalam tragedi ngeri pada pukul 6.40 petang, kesemua mangsa yang terkorban terdiri daripada sembilan lelaki dan tiga wanita.

Setakat tengah malam tadi identiti semua mangsa belum dikenal pasti.

Kenderaan yang terbabit dalam kemalangan itu ialah sebuah bas ekspres Delima, sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), tiga buah kereta, sebuah van dan sebuah motosikal.

Seorang jurucakap syarikat Projek Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) ketika dihubungi berkata, kemalangan itu didakwa berpunca daripada bas ekspres Delima yang dalam perjalanan dari Melaka menuju ke ibu negara. Bas itu didakwa terbabas dan melanggar pembahagi lebuh raya.

“Selepas melanggar pembahagi jalan bas tersebut berpusing-pusing memasuki laluan bertentangan sebelum berlanggar dengan sebuah van yang dalam perjalanan ke selatan.

“Bas Delima itu kemudian merempuh sebuah Perodua MyVi, bas JKM dan tiga buah kenderaan lain,” kata beliau ketika dihubungi di sini semalam.

Difahamkan 12 mangsa yang terkorban membabitkan sepuluh penumpang bas Delima, seorang penumpang van dan seorang penunggang motosikal lelaki.

sumber : KOSMO

Takziah diucapkan buat keluarga mangsa yang terlibat, Di sebalik 10.10.10 ada yang gembira, ada juga yang berduka. Sama-samalah kita beringat. Berhati-hatilah semasa memandu. Risau pulak nak naik kenderaan awam kalau ade sikap pemandu yang memandu laju tanpa menghiraukan penumpang.

Reactions: 

: 10.10.10 Part I [Perkahwinan] :

8:03 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз 6 Impressi0n
: Bismillah.....Salam :

Congrate kepada yang selamat melangsungkan perkahwinan.
Ramai jugak yang memilih tarikh 10.10.10 ni sebagai tanda ingatan untuk ikatan sebuah janji.

Pernikahan Datuk Dr Syeikh Muszaphar Dr Harlina

akhirnya Datuk Dr Syeikh Muszaphar Dr Harlina sah menjadi suami isteri
setelah 8 tahun mengenali.

Persandingan Datuk Dr Syeikh Muszaphar Dr Harlina di PICC,
sama cantik, sama padan.
65 ANGKASAWAN
dari luar negara turut hadir ke Majlis Persandingan,
Menariknya semua angkasawan itu berbaju Melayu lengkap samping & songkok lagi tu
Wahh~! Pasangan mereka juga turut berbaju kurung...


kelakar pulak tengok cake ni..sesuai la tuh utk Angkasawan.

majlis perkahwinan disiarkan secara langsung di TV3,
sayangnya me tak dapat meluangkan masa nak tengok kerana waktu tu otw balik ke KL.


Pelakon ini juga mengabadikan 10.10.10 sebagai tarikh perkahwinannya..

Firdee Aqasha Rosli Noor Baizura Mohd Sabri


semoga bahagia Aqasha~ kuning gitu..


dan, My aunt..
jom bace lagi~

Kak Liza Mohd Ghassani

akhirnya majlis selamat dijalankan.

sangat meriah, walaupun penat. me HAPPY~!
huhu.jadi "kerani" lagi..masyuk~
jom layan beberape picture mase wedding nih.

Sabtu pagi..

siap dari umah pi Pekan Masjid Tanah
nak cari bunge hidup utk buat sireh junjung..
( dapat jugak mkn Nasi Lemak belakang bus stand,
sambil buat muke yang agak ketat)

dari kahwin dak Lan (cousin), Kak Nor (my aunt) , Pak Teh (my uncle)
hasil tangan ni la yang membuatnya..
haha..tak ade la terror mane pn, tapi bolehla sikit²..seni tu ade gak la :]
ape salahnya kan memberikan khidmat pd hari bahagia orang.
esok² turn me pulak..semoga di permudahkan. (^_^)
lepas buat sireh junjung, me tolong designkan utk hantaran pulak, kali ni choc.
tak caye ke? tgok picture² kat bawah ni nnt.

pastu, pi jengah kat dapur, tengok² ade keje lagi tak yang boleh di buat..
tapi kena makan dulu..pastu sambung buat keje lain pulak.
haaa ni die.."siang taugeh"..utk masak bihun Malam Berinai nanti.
sempat capture..cakap je kang tak percaye pulak kan..so ni die bukti.

tengah² syok "siang taugeh"..rombongan pengantin lelaki pn smpai..
STOP jup..nak tengok acara Akad Nikah.

Alhamdullillah..

Tiga kali lafaz, sah Kak Liza bergelar isteri kpd Mohd Ghassani.
huhu..saat yang mendebarkan bagi lelaki adalah saat melafazkan akad nikah..iye ke?
Congrate~

Task belum settle lagi, next task for me..

cucuk bunga manggar untuk berarak esoknya.
seronok.
Pastu, da settle semua.
kami pun pi la jenguk² kat khemah belakang,
tempat orang masak..Busu pelawa makan ayam goreng~ Nyummy..
Dah makan, me & my lil pun balik lah umah kami,
nak mandi² dan bersiap dan kemudian ke Rumah Wan Pati semula.
Malam dalam pas maghrib tu, pi ngan Mak Teh, my mum dah ade kat sana, pas keje je terus kesana.
He he he..Sampai je, kami makan dulu..Bihun Goreng + Tauhu Sumbat.
Superb sedap~!
Pas makan, Rombangan pengantin lelaki pun sampai..
tengok la pengantin berarak...

Siap ade Bunga api + Mercun


: with My Mak Teh :

Lyn jadi pengapit K. Liza.huhu..mule malu, tapi lame² oke hape...

: ni Lyn..peace sikit :

Pas jek berarak dengan paluan kompang serta Majlis Berinai
( tepung tawar pengantin )

: me pn nak try jugak :p :

kami pun book pelamin tuk posing~haha..wajib. I like~
before tu, let me introduce my son~ haaa? son? hihi tak de la..
: With My Anak Angkat :] Danish :

mulela aksi² mengarut kami.





Pas penat da posing ntah ape²..settle sudah untuk malam ini..
esok nak sambung pose lagi~
( SAYA SUKA POSING ~ )
Majlis selamat berlangsung Alhamdullillah.
Balik rumah, tidur + rehat secukupnya.

Ahadnya.

Mak kejutkan me seawal pukul 6.15 pagi..Mak da nak gerak da pi umah Wan Pati pagi tuh..
Mak pi dulu. Then me pn sambung tidur semula, alarm kejutkan pukul 7.30 pagi,
bagi kucing² makan, mandi then iron baju..kejutkan my lil yang susah nak bangun tuh satu hal.huh~ :]
Pas je siap² kami pun gerak menuju ke Kg. Bukit Darat,
Kuala Linggi dengan menaiki kenderaan dua roda kami..MAM 4845~
Sampai je terus cari mak.Nak breakfast~ Lapo.
Mak pulak sibuk menyiapkan barang² untuk membuat lauk pengantin. Kami macam biase la..
Diberikan tugas untuk ke hadapan.
Tugas "kerani" & memastikan bungkusan telur berada dalam keadaan
yang cukup untuk diberikan kpd tetamu yang hadir.
Pagi tuh, ada buat sekali Majlis Cukur Jambul, Anak Sue..
My anak angkat, Danish..& Anak angkat my lil, Daniel (EON) (^_^)

KAMI da ada anak angkat tau~

+_________+

: Ini Danish :

: Ini Abang Danish - Daniel (eon) :

: Eon adalah anak angkat Chup's :

+____+

then Majlis berlangsung dengan meriahnya..
tetamu pun ramai, sampai tak cukup seat nak makan.
Hampir pukul 2.00 petang, kaunter kami pun di tutup..
turn KAMI pulak nak bergambar dengan pengantin + pelamin they all.
jom layan picture² ni..
kali ni entry panjang sikit.
Ade cerita dan picturenye skali..
supaya kalian bace tak lah rase bosan sangat kan?
Actually banyak lag picture, tapi tak done nk upload byk sangat.

Tengok kat FB jela nanti ye.




again : we jadi kerani that day~




Hari pun da beransur petang, semua kerja mengemas telah di lakukan secara gotong royong..
Me & my lil pun decide nak balik awal packing barang, coz malam tu we all balik KL dengan pak lang & family..Sempat lagi tuh Pi Pasar Malam kat pekan Masjid Tanah.

see u in 10.10.10 Part II
daaa~

Reactions: