.Sensitif itu SAYA.

Wednesday, March 28, 2012 8:24 AM By εïз .y a t i e.sb. εïз
. Bismillah.....Assalammualaikum .

Terkadang hati mudah terusik
secara tiba-tiba pula mudah nak terasa
hal yang kecil terasa macam besarnya
usik gurauan terasa macam tuduhan
hati tak dapat menahan sedih
sekelip mata, air mata mengalir?
hanya bagi orang lain benda dan hal itu 'simple'
dan tidak bagi saya..

Kenapa?
sebab memang saya SENSITIF lah..
bukan suka-suka nak menanggis, merajuk, membawa diri
tapi itulah perasaaan saya ketika itu..

Ada orang peduli?
memamg ada pun...
terima kasih kerana mengambil berat
dan bertanya tentang apa yang berlaku kepada saya
saya menghargai masa yang kalian luangkan untuk dengar,
sharing, dan tak kisah la bila tengok saya menanggis..
mungkin orang kata saya nak ambil perhatian dari orang lain.
Demi Allah...tidak ! dan itu bukan saya, Oke!

Dengan ikhlasnya saya minta maaf kepada sesiapa yang
terasa hati dengan saya
dan saya dengan keikhlasan hati memohon maaf juga kepada anda..

Berdamai lagi baik dari bermusuhan.
Hati pun tak sakit sangat..kan?

Bukan mudah nak jaga hati orang lain
sebagaimana kita cuba nak puaskan hati semua orang.
.....

Itu yang saya lalui semalam
Sangat-sangat sedih, nanggis sampai mata bengkak
kata orang Melaka ni kuat..ternyata saya tak kuat mana..
Kuat nanggis je la..hehehe

Reactions: 

0 Response to ".Sensitif itu SAYA."

Post a Comment