: Menyesal :

Monday, April 12, 2010 1:33 PM By εïз .y a t i e.sb. εïз
: Bismillah ..... Salam :

Mendung dan redupnya hari ini..
seperti kusamnya hati ini~
pagi ini yg kurang menceriakn hidup aku..

kenape hidup ini perlukan byk kesabaran?
kenape begitu byk halangan..
dugaan yg perlu dihadapi
hingga keadaan ini macam tiada n0ktahnya..
b0san & penat nk hadapi..
tapi tibenye mmg xb0leh nk dielakkan..
aku redha dengan ketentuan ini..
dugaan ini aku hadapi kerana aku percaya
setiap yg di berikan oleh-NYA..
pasti hambanya akan dapat hadapi dan tempuhi.


sampai bile akn b'akhir???

ingtkan dulu sumenya akn b'akhir..
tiada lg kesakitan hati
yg akn aku di tanggung..
kini dtg kmbali tnpa disedari..
rimas dgn keadaan begini..

mungkin engkau xsedar..
mata dibutakan..telinga dipekakkn..
dimana?
engkau berada pada suatu ketika dulu..
dimana?
tempat dia mengadu segala
cerita pahit yg pernah dialaminya..
dimana?
tmpat dituju ketika tiba masalah..
siapa?
sedia mendengar luahan jiwa..
siapa?
sedia memberi pertolongan dikala amat memerlukan
siapa?
menemani dikala kesorangan?
siapa??

kini..
engkau lupe semua kesusahan..
pahit getir yg engkau alami dulu..

segala kebaikan,
segala pengorbanan,
segala kepayahan,
segala pertolongan,
dengan mudahnya engkau buang dari otak pemikiran engkau
apatah lagi ingin menyimpannya di sedikit ruang dlm hati..
kenape engkau jd begitu?

setahu dan seingat minda aku..
tidak pernah untuk memburuk²kn..
memperlekehkan..
memgumpat..
mengeji..
menghina..
mengata..
engkau dan sekitar engkau..

apa guna engkau
bermegah..
berbangga..
dengan mengatakan
''ade aku takut?''
''ade aku kesah?''
kat aku?
memang engkautidak perlu buat begitu..
sebab aku bukan Tuhan..

engkau fikir..
engkau ramai kawan yg sentiasa setia
untuk menyokong engkau..
tapi engkau jangan lupe..
aku juga tidak kes0rangan di dunia ini..

engkau fikir nasib aku kurang baik..
tapi engkau kena fikir..
diketika nasib engkau kurang baek..
siape yg membawa engkau berada seperti sekarang?
siapa?

engkau fikir..engkau baru kenal aku..
baru faham perangai aku..
engkau boleh kata aku itu ini..
kalau engkau kenal orang sekitar engkau lagi lame dr aku?
kenape engkau kate itu ini juga kepada org lain?
terbaik sgt ke perangai engkau tu?

dan ingatlah kepada semua org disekeliling engkau itu..
fikirlah dengan cara yg terbaik lagi bernas..
kaji lah sebelum menjatuhkan hukuman..
ingatlah setiap yang berlaku punya alasan tersendiri..
orang akan memperkatakan serta mencari kesalahan org lain
untuk menutup d0sa yg dilakukannya serta menagih simpati..

orang melayu memang mudah lupa..
tidak dinafikan..
setiap ayat yg keluar dari mulut engkau amatlah engkau bangga..
tapi engkau jangan lupe..
setiap apa yg engkau lakukan pasti ada ganjaran yang engkau akan terima..

buat ape berlakon baik..kalau hati asalnya bukan suci..
mengaku diri aniayai..realitinya penuh hasad dengki..
menaggis menagih simpati..kalau dlm diri penuh sikap penting diri..
buat apee~!!!!???

sesungguhnya..
hati ini amatla menyesal dengan apa yang terjadi..
kalau boleh di ulang mase..
aku tidak akan bersusah payah menolong engkau..
buat baik di kata..di salah sangka
buat jahat lagi buruk di perkatakan..

tak perlu untuk menyuarakan suara² sumbang
di belakang aku andai diri itu
tidak betul hala tujunya..
xperlu untuk mengata orang lebih²
andai mulut n diri sendiri xpetah nk berkata sebaiknya..
xperlu nk cari kesalahan orang lain
andai diri tiada rase h0rmat menghormati sesame sendiri..

aku menulis menunjukkan rasa kesal dan kecewa aku
terhadap engkau..
mmg aku tidak menyangka sebegini rupenya perangai engkau..
sangat memeranjatkan~
aku banyak mendiamkan diri kerana aku
fikir mendiamkan diri itu lebih baik dari memecahkan suasane..
tapi diamnye aku ada batasannya..
bile aku fikir aku tidak dapat mengawalnye..
engkau lihatlah..


[arini 'me' tukar kpd aku = sebab ikut m0od ]

Reactions: 

2 Response to ": Menyesal :"

  1. chupchintap Says:

    Hati me ni lagilah penuh cacian.
    Bangkai punya orang!
    Orang mcm tu lyk duduk ngn ulat sampah je xpun ngan lipas.
    eiii yekkkkk~
    rupe punye baek, tapi rupenye bangang!
    mcm mnelah ak boleh terkenal dgn org2 mcm tu

  2. Qh!EeK@n AiZaw@ Says:

    byk2 la bersabar..
    semuani dugaan dalam berkawan..
    tak semua org tue suker berkawan ngan kiter..ader yg suker ambil kesempatan dalam kebaikan kiter..
    jd kan itu semua pengalaman hidup..

Post a Comment